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mayo 17

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Speaking of 2D, here’s a 2D and 3D hybrid, in which Pascualín is a magician and makes Mini Chocochip Cookies by Pascual appear. This is a small demonstration of what is behind the scenes of the Flan. So here goes Mini Chocochip BTS.

Mini Chocochip is the first commercial sequence Flan de la Casa has made in which all its 3D elements made in Blender. Cookies and packaging were made with Multires modifier and sculpted with a tablet. The stage curtains were made with cloth simulation, which is possibly the fastest way to make realistic fabric there is. To learn to make cloth and to see that it looks good, is faster to make than to already know how to sculpt cloth well and sculpt from scratch. It’s that fast. Obviously, when it comes to style, it’s another story, but all the same, with cloth you have a good base.

In the video, you will find the line test is a bit different from the cleanup, this is because the setup of the character wasn’t decided at this point, so there was a lot of freedom to decide how the animation went from the beginning. So in this case, there wasn’t much of a cleanup per se, more of a merger of the rough animation with the final design of Pascualin.

As you will see in the video, there had to be created more Pascualin than what got actually displayed, simply because when creating the composition, it is always better to have excess than not enough. When you’re the one with the vision, and because you know how your composition, sure you can be more precise with the animatoin, but there are times when it is better to have that extra, to be able to modify things.

Hablando de 2D, aquí va un híbrido de 2D con 3D, con Pascualín, que ahora es mago y hace aparecer las galletas Mini Chocochip de Pascual. Ésta es una pequeña demostración de lo que hay detrás de las cámaras del Flan.

Mini Chocochip es la primera secuencia comercial de Flan de la Casa en la que todos los elementos 3D fueron hechos en Blender. Las galletas y los empaques fueron hechas con el Multires modifier y esculpidas con un tablet. Las cortinas del escenario fueron hechas con simulación de cloth, que es posiblemente la manera más rápida de hacer tela realista que hay. Aprender a hacer cloth y que quede bien, es más rápido que saber esculpir tela bien y esculpirla desde cero. Es así de rápido. Obviamente, a la hora de estilizar, es otra historia, pero de igual manera, con cloth tienes una buena base.

En el video, verás que la prueba de la línea es un poco diferente al cleanup, esto se debe a que la adaptación del personaje nose había decidido a este punto, así que había mucha libertad para decidir cómo la animación iba desde el principio. En este caso, no hubo una limpieza en sí, más bien una fusión de la animación la prueba con el diseño final de Pascualín.

Tuvo que crearse más de Pascualín que lo que aparece en pantalla, simplemente porque a la hora de crear la composición, siempre es mejor que sobre que falte. Cuando la visión es de uno, pues uno sabe cómo va su composición, pero hay ocasiones en las que es mejor tener ese extra para poder siempre modificar.

Aqui va la animación final:
Here’s the final animation:

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Posted on 2013/05/17 No Comments leave comment

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