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agosto 23

monarca_flor_wireframe

The matte painting technique is used since the film exists, but the matte painting projected on a three dimensional surface is newer, and on a digital 3D surface, even newer. With this technique, you can take shots that move, and bring a sense of depth, as long as the camera does not turn too. In this case, I did something else, which I called Foreground Matte Painting.

The idea was to make a sequence as photorealistic as possible, and while the models and textures of the butterfly itself, contributed to realism, there were a number of details, which gave the final touch, which are the details that add to the illusion.

The technique I used, was projected from the camera, but not to create a background, but to create a foreground element: the flower
Since the shots are still, this allowed me to replicate the flower, and project it onto a 3D surface, with an alpha channel, so that it was affected by light when the butterfly lands on it. I also added the detail of movement of of the flower to give the butterfly a sense of weight.

If you want to watch the finished sequence, you should go to Brava Pizza & Espuma, where Espacio Lateral 2013, a collective exhibit going on right now, which includes some of my work, including this sequence.

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Mariposa_monarca

La técnica de matte painting se usa desde que existe el cine, pero el matte painting proyectado sobre una superficie tridimensional es más reciente. Con esta técnica, puedes tener tomas que se mueven y vas a dar un sentimiento de profundidad, siempre y cuando la cámara no gire demasiado. En este caso, hice otra cosa, que he llamado Matte Painting de Primer Plano, porque desconozco si el término existe.

El objetivo era hacer la secuencia lo más fotorrealista posible, y si bien los modelos y las texturas de las mariposas en sí,  aportaron al realismo, hubo una serie de detalles que le dieron el último toque fotorrealista, los cuales empujan a la ilusión.

La técnica que usé en las dos, fue de proyección desde la cámara, pero no para crear un fondo, sino para crear un elemento del primer plano: la flor

Como las tomas son quietas, me permitieron poder replicar la flor, y proyectarla sobre una superficie 3D con un alpha channel, de manera que la misma fuese afectada por la luz cuando la mariposa se posa sobre ella. También le agregué el detalle que la planta reaccionara un poco al peso de la mariposa.
Si quieres ver la secuencia final, debes ir a Brava Pizza & Espuma, donde esta ocurriendo la muestra colectiva Espacio Lateral 2013 en estos momentos, que incluye algunos de mis trabajos, incluyendo esta secuencia.

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Posted on 2013/08/23 No Comments leave comment

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